Porttelefon/nyckelbricka

Information kring hur man använder porttelefonen och nyckelbricka. Nyckelbrickan fungerar till entrédörr, soprum, garagedörr, källare samt innergårdsdörr.


Beställning av nyckelbricka/tvättstugecylinder/fjärrkontroll

Nyckelbricka 100 kr/st
Tvättstugecylinder 200 kr/st
Fjärrkontroll 500 kr i deposition
Borttappad fjärrkontroll ersätts av innehavaren med 500 kr

Om du förlorar din bricka ska du anmäla detta till styrelsens mail lassystem@adlernmindre.se för att vi skall kunna spärra behörigheten till brickan, gäller även fjärrkontrollen till garaget.


Ändra namn eller telefonnummer i porttelefonen

Maila lassystem@adlernmindre.se och ange följande:

  • Namn på boende (ok med flera namn)
  • Lägenhetsnummer
  • Önskat telefonnummer


Information om porttelefonen

Porttelefonen är ansluten till det ordinarie telesystemet. Påringning sker genom att trycka på knappen invid lägenhetsinnehavarens namn.


Porttelefon, besökare

  • Tryck på knappen som displayen pekar ut “TRYCK HÄR”.
  • Porttelefonen visar nu en lista med 5 alfabetiska intervall. (exempelvis A-E).
  • Tryck på knappen vid det intervall där efternamnet på den som ska besökas ingår.
  • Navigera vidare tills lägenheten hittats och tryck på knappen intill för att ringa.
  • Hyresgästen svarar och ni kan nu prata.
  • Accepteras ditt tillträde, låses dörren upp.
  • När dörren har låsts upp visas detta i displayen och nyckelhålet blir grönt
  • Öppna dörren och gå in.
  • Nekas tillträde – visas detta i displayen och nyckelhålet blir rött.

Porttelefon, boende

  • Besvara uppringningen.
  • Tala med besökaren.
  • Acceptera tillträde. Tryck på 5 på din telefon.
  • Neka tillträde. Tryck # eller lägg på luren.